HASTA İLETİŞİM BİRİMİMİZHastanemiz polikliniğinde ‘Hasta İletişim’
birimimiz olup hasta ve hasta yakınlarının müracaat ve şikayetlerini kabul
etmektedir. Birimimizde 1 hemşire birim sorumlusu olarak hizmet vermektedir.
HASTA HAKLARI
1)
Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve Hakkaniyet
ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve
mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan
hizmet alma hakkı vardır.
2)
Bilgilendirme ve bilgi isteme: Her türlü sağlık hizmetinin
ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü
bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3)
Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme: Sağlık
kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık
hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve
diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme
ve değiştirmeye hakkı vardır.
4)
Mahremiyet: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık
hizmeti almaya hakları vardır.
5)
Reddetme, durdurma ve rıza: Tedaviyi reddetmeye,
durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza
çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik
: Sağlık
hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır
7)
Dini vecibeleri yerine getirebilme : Sağlık tesisinin imkanları
ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine
getirmeye hakkı vardır.
8)
İnsani değerlere saygı gösterilmesi,saygınlık görme ve rahatlık: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek,
güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış
gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya
hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Sağlık
tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve
mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi
halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
10)
Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Hastaların haklarının ihlali
halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını
kullanmaya hakkı vardır.
HASTA
SORUMLULUKLARI
1.
Genel Sorumluluklar
Kişiler
kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam
için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Kişi
uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
Basit
durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2.
Sosyal Güvenlik Durumu
Hasta;
sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında
bildirmek durumundadır.
Hasta;
sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak
zorundadır.
3.
Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
Hasta;
yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi
görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla
ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4.
Hastane Kurallarına Uyma
Hasta;
başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
Hasta
sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk
zincirine uymalıdır.
Hastanın;
tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği
içinde olması beklenir.
Hasta;
randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve
saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta;
hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı
göstermelidir.
Hasta; hastane malzemelerine
verdiği zararları karşılamak zorundadır
5.
Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
Hasta;
tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı
yerleri sormalıdır.
Hastanın;
tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık
çalışanına bildirmesi gerekir.
Hasta
sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp
anlamadığını belirtmesi gerekir.
Hasta;
uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak
sonuçlardan kendisi sorumludur.