BAŞHEKİMİN
GÖREVLERİ
(1)
Başhekim, kendisine verilen görevin gereği gibi yapılmasından müdürlüğe karşı
sorumludur.
2)Hasta ve çalışan hakları, güvenliği,
memnuniyeti ile sosyal ihtiyaçlarına yönelik hizmetlerin geliştirilmesinden ve
sağlık tesislerinin yönetiminden sorumludur.
3) Başhekimin görev, yetki ve sorumlulukları
şunlardır;
a) Bakanlık, tarafından belirlenen kalite ve
hizmet standartlarına uygun olarak, sağlık hizmetini etkin ve verimli sunmak,
bu konuda gerekli çalışmaları yürütmek, standartlara uygunluğu ölçmek,
değerlendirmek ve gerekli eğitimleri planlayarak uygulamak.
b) Mevzuat düzenlemelerini takip ederek
uygulamaya koymak, sağlık tesisinde çalışanlara karşı şiddet konusunda gerekli
tedbirleri almak, bu konudaki Bakanlığın beyaz kod gibi uygulamaların takibini
yapmak, gerektiğinde hukuki korunma yollarının kullanılabilmesi amacıyla
tedbirler almak.
c) Tıbbi hizmetlerin sunumu için gerekli olan
kaynaklarının zamanında ve ihtiyaçlara uygun olarak karşılanması amacıyla
gerekli tedbirleri almak, ihtiyaç planlamalarını yaparak, temini için gerekli
çalışmaları yürütmek.
ç) Bakanlık tarafından belirlenen kriterler
doğrultusunda performans değerlendirmesini yaparak, bu değerlendirmeye esas
bilgilerin zamanında, eksiksiz ve doğru olarak müdürlüğe verilmesini sağlamak.
d) Sağlık tesislerindeki cihazların etkin
kullanımını sağlamak, yenileme, tamir, bakım ve kalibrasyonlarının yapılmasını
sağlamak, atıl kapasite oluşmasını engellemek.
e) Tıbbi hizmet ve tıbbi cihaz alımları ile
ilgili ihtiyaç programlarının sağlık tesisi düzeyinde tespit ve planlanmasını
yaparak teknik şartnamelerin hazırlanması ve benzeri işlemler için gerekli
süreçleri yürütmek.
f) Ağız ve diş sağlığı tarama hizmetleri,
koruyucu hizmetleri ile ilgili olarak diğer sağlık tesis ve kurumlar ile
koordinasyonu kurmak, bu hizmetlerin gelişmesine yönelik faaliyetleri planlamak
ve yürütülmesini sağlamak.
g) Hazırlanan acil afet planlarının
organizasyonunu ve ilgili birimlerle koordinasyonunu sağlamak.
ğ) Sağlık tesisinde staj yapan öğrencilerin
stajlarını yapmaları için gerekli tedbirleri almak ve uygulamasını takip ederek
denetlemek.
h) Bütçe ve yatırım tekliflerini hazırlayarak
müdürlüğe sunmak.
ı) Teşhis, tedavi ve rehabilitasyon
hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak.
i) Tedavinin etkinliği ve hizmetlerin
verimliliğine yönelik izleme, değerlendirme yaparak faaliyet raporu düzenlemek.
j) Tıbbi hizmetlere yönelik kurul, konsey,
komite ve komisyonların çalışma düzen ve usullerini belirlemek.
k) Tıbbi hizmetlerin, sağlık tesisinin hizmet
rolüne uygun olarak sunulması için hedef ve stratejileri belirlemek, kısa, orta
ve uzun dönem planlamalarını yaparak müdürlüğün onayına sunmak.
1) Tıbbi hizmet sunumu kapsamındaki
uygulamaları izlemek, sonuçlarını değerlendirmek, gerektiğinde müdahale etmek
ve sağlık hizmet sunumu için gerekli olan malzeme ve cihazların planlama ve
ihtiyaç tespitini yaparak müdürlüğe bildirmek.
m) Sağlık tesisinde verilen tıbbi hizmetlerle
ilgili verilerin, aylık performans ve faaliyet raporlarının usulüne uygun
olarak zamanında, doğru ve noksansız olarak müdürlüğe aktarılmasını sağlamak.
n) Acil servis, yoğun bakım, perinatal merkez,
organ ve doku nakli merkezleri, travma merkezleri, onkoloji, kalp-damar
cerrahi, anjiyografı, üremeye yardımcı tedavi merkezleri gibi özellikli
planlama gerektiren tıbbi hizmet birimlerinin sağlık tesisi için belirlenmiş
planlamalara uygun olarak hizmet rolünün gerektirdiği seviye ve kapasitede
hizmet vermesini sağlamak.
o) Evde sağlık, toplum ruh sağlığı, palyatif
bakım, rehabilitasyon hizmetleri gibi toplum temelli tıbbi hizmetlerin etkin
bir şekilde sunumunu sağlamak.
ö) Hastanelerdeki enfeksiyon kontrol
komitesini kurmak, raporlarını inceleyerek, hastane enfeksiyonunun engellenmesi
ile ilgili gerekli tedbirleri alınmasını sağlamak.
p) Sağlık tesisinde verilen tıbbi hizmetlerin
hasta ve çalışan hakları ile güvenliği, tıbbi etik ilke ve esaslarına göre
yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak,
r) Görev alanındaki personelin;
ı. Hizmet içi eğitimlerini planlamak ve
uygulamak.
ıı. Nöbet, çalışma programı ve personel
uyumunu düzenlemek için gerekli tedbirleri almak.
ııı. Hizmetin aksatılmadan sürdürülebilmesine
yönelik birim içerisinde yetkilerini belirleyip, takip ve kontrolünü sağlamak.
ıv. Planlanması, yer değişikliği, görevlendirme
gibi işlemleri yürütmek, v. Eğitim ve araştırma hastanelerinde eğitim ve
araştırma faaliyetlerinin etkinliğini ve verimliliğini artırmaya yönelik
çalışmaları yapmak. Bu çalışmaları ve eğitim faaliyetlerini başkanlık üzerinden
müdürlük vasıtası ile ilgili üniversiteye göndermek.
s) Bakanlığın belirlediği sağlık bilişimi
standartlarının uygulanmasını, merkezi bilişim sistemlerine veri gönderimlerini
sağlamak.
t) Müdür tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
SAĞLIK
BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ GÖREVLERİ
(1)Sağlık bakım hizmetleri; sağlık tesisine başvuran hastaların
kabulünden ayrılış işlemleri tamamlanana kadar geçen süre içerisinde, müdavi
hekimin teşhis, tedavi ve rehabilitasyon hususlarındaki direktifleri dikkate
alınarak hasta ve çalışan hakları, güvenliği ile memnuniyeti ilkeleri
çerçevesinde sunulan hizmetler ile hastanın nakli, sosyal destek sağlanması,
hizmete erişiminin kolaylaştırılmasını sağlamaya yönelik sunulan hizmetlerin
bütünüdür.
(2) Sağlık bakım hizmetleri müdürü, başhekime
karşı sorumlu olup görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Sağlık bakım hizmetlerinin planlanması,
etkin ve verimli hizmet sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer
birimler ile işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi
ve değerlendirilmesini sağlamak.
b) Hasta bakım hizmetlerinde çalışan
personelin görev yerlerini başhekimin onayını alarak planlamak.
c) Sağlık bakım hizmetlerinin aksamadan
sürdürülebilmesi için her türlü ilaç, tıbbi sarf, malzeme ve cihazların yeterli
miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını
sağlamak. İlaç ve malzemelerin güvenli şekilde kullanımım, takibini,
saklanmasını, korunmasını ve kayıtlarının düzenli bir şekilde tutulmasını
sağlamak.
ç) Tıbbi işlemler ve bakım hizmetlerinde
kullanılan araç, gereçlerin, kullanım öncesi ve sonrası sterilizasyon ve
dezenfeksiyonu işlemlerinin yapılmasını ve denetlenmesini yapmak.
d) Bakanlık politikaları doğrultusunda hasta
bakım hizmetlerinde çalışan personelin performans ve verimliliğini değerlendirerek,
verimliliği artırmaya yönelik tedbirleri almak.
e) İlgili personelin hizmet içi ve uyum eğitim
programlarının takibi, değerlendirmesi, geliştirmesi ve denetlenmesi
işlemlerini yürütmek.
f) Sağlık tesisinin tıbbi hizmet alanlarının
temizliği, yemek sunum hizmetleri, refakatçi ve ziyaretçi uygulamalarını idari
ve mali hizmetler müdürü ile birlikte planlamak.
g) Sağlık bakım hizmetleri ile ilgili
alanlardaki mefruşatın ve demirbaşların kullanıma uygunluğu, temizlik kalitesi,
niteliği, iç düzenleme ve uyumunun takibini yapmak.
ğ) Başhekim tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
İDARİ
VE MALİ HİZMETLER MÜDÜRÜ GÖREVLERİ
(1)
İdari ve mali hizmetler; bütçe ve muhasebe, raporlama, malî kontrol, akılcı
malzeme yönetimi ve tedarik, muayene kabul ve stok yönetimi gibi hizmetlerin
bütünüdür.
2) İdari ve mali hizmetler müdürü başhekime
karşı sorumlu olup görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Mali hizmetlerin planlanması, etkin ve
verimli sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer birimler ile
işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi ve
değerlendirilmesini sağlamak.
b) Hizmetin aksatılmadan sürdürülebilmesi için
her türlü malzeme ve cihazların yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda
kullanıma hazır olarak bulundurulmasını ve takibini sağlamak.
c) Sağlık tesisindeki her türlü cihaz ve
eşyaların düzenli olarak kontrol edilerek, bakım ve kalibrasyonlarının yapılıp,
kayıtların tutulması, hazır ve çalışır durumda bulundurulması ile binaların
tadilat, bakım ve onarımlarının zamanında yapılması için gerekli tedbirleri
almak ve yapılan çalışmaları denetlemek.
ç) Gerekli her türlü ilaç, tıbbi cihaz,
laboratuvar malzemelerinin yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma
hazır olarak bulundurulmasını, eksik bulunan malzemelerin zamanında ve yeteri
miktarda talep edilmesini sağlayarak, temini için gerekli hazırlıkları
yürütmek.
d) Sağlık tesisinde satın alma hizmetlerinin
yürütülmesini sağlamak.
e) Sağlık tesisinin bütçesini hazırlayarak
başhekim onayına sunmak. Gelir ve gider gerçekleşme iş ve işlemlerini yürütmek.
f) Sağlık tesisinin tüketime yönelik
ihtiyaçlarının hizmet sunumu için hazır bulundurulması amacıyla etkin stok
yönetimini sağlamak, taşınır mal mevzuatına göre stok kayıtlarının ilgili
sistemlerden günlük düzenli olarak takibini yapmak ve verilerin güncel
tutulmasını sağlamak.
g) Sağlık tesisinin tüketime yönelik
ihtiyaçlarının hizmet birim maliyetlerinin, klinik tabanlı fayda maliyet
analizinin, hizmet üretim ve genel işletme giderlerine ilişkin sabit ve değişken
maliyetlerin hesaplanmasına yönelik gerekli çalışmaları yapmak ve buna ilişkin
istatistikî verilerin dokümantasyonunu sağlayarak ilgili birimlerin bu verilere
ulaşması için gerekli tedbirleri almak.
ğ) Satın almalarda hizmet birim
maliyetlerinin, verilen sağlık hizmetini aksatmayacak şekilde sabit ve değişken
giderlerin düşürülmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
h)İdari hizmetlerin planlanması, etkin ve
verimli sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer birimler ile
işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi ve
değerlendirilmesini sağlamak.
ı) Hizmetin aksatılmadan sürdürülebilmesi için
personel ile her türlü malzeme ve cihazların yeterli miktarda ve ihtiyaç
duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını ve takibini sağlamak.
i) Maiyetindeki personelin yetkilerini,
uyumunu ve çalışma düzenini belirleyip, eğitimli ve sertifikalı personelin
çalışma yerlerini aldıkları eğitimler doğrultusunda planlamak.
j) Sağlık tesisi bilgi sistemlerinin alt yapı,
donanım ve yazılım hizmetlerinin işbirliği ve uyum içerisinde yürütülmesini ve
her an çalışır halde bulundurulmasını sağlamak.
k) Sağlık tesisi içerisinde görev yeri ve
değişikliklerini kayıt altına alıp, personelin her türlü özlük işleri, evrak
yönetim hizmetleri ve sağlık tesisi faaliyetlerine ait aylık raporların
başhekimliğe zamanında ve doğru olarak bildirimi için gerekli tedbirleri almak
ve kontrolünü yapmak.
l) Görev alanı ile ilgili kaynakların verimli
kullanılmasına yönelik çalışmalar yürütmek.
m) Hasta ve çalışan konforu ile çevre korumaya
yönelik tedbirleri almak ve uygulamak.
n) Başhekim tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
BAŞHEKİM YARDIMCISI GÖREVLERİ
Başhekimin görev alanıyla ilgili iş ve
işlemler hususunda vereceği görevleri yerine getirmekle yükümlü ve başhekime
karşı sorumludur. Görevlerin usulüne uygun, zamanında ve düzenli olarak
yürütülmesinde başhekime yardımcı olur.
MÜDÜR YARDIMCISI GÖREVLERİ
Bağlı bulunduğu müdürün görev alanlarıyla ilgili iş ve işlemler
vereceği görevleri yerine getirmekle yükümlü ve bu müdüre karşı sorumludur.
Görevlerin usulüne uygun, zamanında ve düzenli olarak yürütülmesinde bağlı
bulunduğu müdüre yardımcı olur.